Kundesenteret er åpent alle hverdager fra 08.00 til 16.00
Alle henvendelser besvares så raskt som mulig.
Vi har kundekonsulenter som snakker norsk, engelsk, svensk og dansk. Henvendelser mottatt i løpet av helgen vil bli besvart påfølgende mandag.
Kontakt oss direkte
Telefon: +47 37 26 91 00
(Åpent: 10.00-14.00)
Ofte stilte spørsmål
Når du handler spesialtilvirkede varer i eget spesialdesign via våre selgere, aksepterer du våre kjøpsbetingelser, og det inngås en bindende avtale mellom Trimtex Norge AS og deg som kunde. Nedenfor følger informasjon om våre generelle kjøpsbetingelser.
Ved netthandel leverer vi til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Ved salg til din klubb, bedrift eller team leverer vi til hele Norge.
Kjøper er den person som foretar bestillingen. Ved salg av spesialtilvirkede varer i eget design produkter og kolleksjoner til ditt team, lag eller bedrift, er kjøper den som står på ordrebekreftelsen. Produkter utformet i eget spesialdesign er definert som spesialtilvirkede varer. Vi gjør oppmerksom på at kjøp av spesialtilvirkede varer ikke har angrerett jf. unntaket i Angrerettloven §22, e): Angrerettloven §22 Unntak fra angreretten: Angreretten gjelder ikke avtaler om: e) levering av varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg.
Prisene som er oppgitt i nettbutikken inkluderer merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer og eventuelt gebyr og frakt, fremkommer i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen. De ulike elementene er spesifisert når har lagt til produkter i din handlekurv og går videre til betaling. Ved kjøp av spesialtilvirkede varer i eget design vil det fremkomme av tilbudet og ordrebekreftelsen om prisen er inklusiv eller eksklusiv mva.
Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Tilbud gjelder så langt lageret rekker, og vi tar forbehold om feil. Rabattkoder gjelder kun for ordinære varer dersom ikke annet er spesifisert.
Dersom kjøper ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selger eller forhold på selgers side, kan selger i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøper. Selgere kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr o gebyr ved ikke forskuddsbetalte uavhentede varer.
Dersom kjøper ikke betaler, kan selger fastholde kjøpet og kreve at kjøper betaler kjøpesummen (oppfyllelse).
Er varen ikke levert, taper selger sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet. Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selger heve avtalen. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøper ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selger har fastsatt.
Selger kan kreve erstatning fra kjøper for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøpers side jf. forbrukerkjøpslovens §46 og kjøpsloven §67.
Trimtex er opptatt av å håndtere de opplysningene du gir oss på en trygg og forsvarlig måte.
Det er 2 års garanti på alle våre produkter. Garantien gjelder ikke på avvik som skyldes normal slitasje, eller bruksfeil. En reklamasjon vil si at det er en feil eller mangel ved varen. Dersom du oppdager feil og mangler i forsendelsen eller andre avvik på produktet ønsker vi at du gi oss beskjed om det så raskt som mulig og innen rimelig tid. Dvs. senest innen tre måneder etter at du har mottatt varen. Du kan reklamere senest to år etter at du fikk varen.
Dersom du ønsker å reklamere på en vare ber vi deg ta kontakt med oss på reklamasjon@trimtex.no Vi ber om at reklamasjons-produkter vaskes før de eventuelt sendes i retur til oss. Avhengig av henvendelsen, vil vi vurdere om reklamasjon vil innvilges og om vi kan reparere produktet eller om vi sender deg nytt.
Med spesialtilvirkede varer mener vi produkter i eget unikt spesialdesign som produseres på bestilling fra lag, foreninger eller bedrifter.
For spesialtilvirkede varer er normal leveringstid er 5-7 uker etter godkjent ordrebekreftelse. Kontaktpersonen i klubben, teamet eller bedriften, vil etter at ordren er godkjent få melding om forventet leveringsuke. Leveringstid regnes fra godkjent ordre er mottatt og til du som kunde får varen levert til ditt postutleveringssted.
For klubber, bedrifter og team kan et kjøp gjennomføres på to måter, enten som en manuell ordre (via våre selgere) eller ved at det settes opp en egen nettbutikk som medlemmer/ansatte kan logge seg inn å handle fra*. *For at en nettbutikk skal settes opp må kunden oppfylle definerte minimumskrav og våre selgere kan informere deg mer om dette.
For bestillinger av spesialtilvirkede varer i eget spesialdesign til klubber, bedrifter eller teams, vil fraktkostnaden på manuelle ordre via våre selgere bli kalkulert og kommunisert til kontaktpersonen som og mottar den endelige ordrebekreftelsen. Fraktkostnaden tillegges kunden. For kunder som har egen nettbutikk oppgis fraktprisen i handlekurven i «check out» fasen. For at en bestilling skal settes i produksjon må kontaktpersonen i klubben, bedriften eller teamet godkjenne ordren med tilhørende design og produktutvalg. Når kontaktpersonen har godkjent en ordre er Trimtex ikke lenger ansvarlig for eventuelle feil som oppstår i etterkant.
Retur
Spesialtilvirkede varer (produkter i eget unikt spesialdesign som produseres på bestilling til din klubb, bedrift eller team) har ikke returrett. Disse produktene er laget kun for deg og da er det dessverre ikke bytte- eller returrett. Er du i tvil ta kontakt med oss. Vi gjør oppmerksom på at kjøp av spesialtilvirkede varer via TeamShop eller direkte av våre selgere ikke har angrerett jf. unntaket i Angrerettloven §22, e): Angrerettloven §22 Unntak fra angreretten: Angreretten gjelder ikke avtaler om: e) levering av varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg.
For spesialtilvirkede varer i eget spesialdesign er det mulig for kontaktpersonen for det respektive teamet, klubben eller bedriften om å be om utlånsprøver i dialogen med Trimtex sin ansvarlige selger. Normal utlånsperiode er 3 uker. Dersom det er behov for å forlenge utlånsperioden, ta kontakt med din salgsrepresentant hos Trimtex. Klærne skal behandles pent og det er viktig at klærne returneres uten skader, lukt eller flekker. Alle merkelapper må henge på plagget. Trimtex dekker omkostninger på forsendelsene. En returseddel vil følge med forsendelsen.
Firmaopplysninger
Trimtex Norge AS
Sekkebekksletta 8
Pb 124
4792 Lillesand
Org nr: NO 914 839 688 MVA
Telefon: 37 26 91 00
Epost: info@trimtex.no
Våre betalingsbetingelser for
manuelle ordre (bestilling direkte gjennom selger) er betaling pr 14 dager til klubber og teams og 30 dager til bedrifter hvis ikke annet er avtalt. Dersom din klubb, bedrift eller team tilbys nettbutikk har du flere betalingsalternativer i vår «check out» og du kan gjennomføre betalingen når du fullfører din ordre.
Vi gjør oppmerksom på at kjøp
av spesialtilvirkede varer i eget spesialdesign ikke har angrerett jf. unntaket i Angrerettloven §22, e). Trimtex oppfordrer derfor til å sjekke størrelsesguiden godt og/eller bruke vår digitale «størrelses guide» hvor du kan legge inn informasjon om deg selv og få anbefalt riktig størrelse basert på dine oppgitte kroppsmål.
Ved kredittkjøp kan Trimtex foreta en nødvendig kredittgodkjenning. For bestillinger hvor det ikke gis kredittgodkjenning, gjelder forskuddsbetaling. Ved kredittkjøp er betalingsbetingelsen netto pr. 14
dager mot faktura, dersom andre betingelser ikke er avtalt.
Ved forsinket betaling kan
Trimtex holde tilbake lareleveranser som skal finne sted, inntil alle uoppgjorte poster er betalt. Etter forfall beregnes forsinkelsesrente på 2% pr. mnd. Alle inndrivingskostnader belastes kunde.
Dersom du skulle ha noen spørsmål om din ordre kan du når som helst kontakte oss på: support@trimtex.no